Tankönyvsorozat magyar gyerekeknek

2010-ben történt, hogy Esztergályos Jenő, az Apáczai Kiadó igazgatója felhívott azzal, hogy minden tantárgyból megvan minden tankönyvük, de a felső tagozatos angolkönyvek még hiányoznak, ezért arra gondolt, hogy írjam meg őket. Mielőtt bármit is válaszoltam volna, hozzátette, hogy aludjak rá egyet, és másnapra döntsem el!

Nos, fel volt adva a lecke, mert nem akartam én tankönyvet írni, hiszen már akkor is rengeteg jobbnál jobb külföldi kiadású angolkönyv volt a piacon. Magam is többet kipróbáltam, évekig tanítottam belőlük, és a gyerekek is szerették. Igen ám, de mindegyikből hiányzott valami, amit különféle kiegészítő anyagokkal kellett pótolnom... És akkor már tudtam, mit akarok: igen, meg fogom írni a sorozatot, méghozzá úgy, hogy egyesítem a külföldi kiadású nyelvkönyvek erényeit a magyar gyerekek igényeivel.

Mire is gondoltam? Például a kétnyelvű készségek fejlesztésére, amely a külföldi tankönyvekből értelemszerűen hiányzik, de az életben bizony sokszor szükség van rájuk (pl. fordítás magyarról angolra, szövegértési feladatok, amikor magyar kérdésekre magyarul kell válaszolni...). Oda kell figyelni azokra a problémákra, amelyek évről évre előbukkannak, pl. a tanulók (még a felnőttek is!) gyakran összekeverik a következőket: who/how, Hungary/Hungarian, I'm/my/me stb., vagy említhetném a magyar nyelvben ismeretlen segédigéket is, amelyek közül a can vagy a would, should még csak-csak érthető, de a do, does, did, sőt a have/has + III. alak már egyre kevésbé... Ugye, ismerősek a példák?

És végül a talán legfontosabb: miről is kommunikálunk leginkább egy külföldivel? A saját életünkről! A külföldi nyelvkönyvekből nehezen tanulhatjuk meg, milyen az iskolai élet nálunk (osztályfőnöki óra, napközi...), mit szoktunk enni (tökfőzelék, rántott hús, pörkölt, túrós tészta...), milyen látnivalók vannak Magyarországon stb.

S mindezt megfűszerezni a motivációval és a kreativitással…! Így született meg a sorozat: a MY ENGLISH BOOK CLASS 4, 5, 6, 7 és 8, a hozzájuk tartozó munkafüzettel, tesztfüzettel, tanári és tanulói hanganyaggal, tanári kézikönyvvel és később az interaktív tananyaggal kiegészülve.

Most szólj(on) hozzá...